Overstappen midden op zee - Reisverslag uit Gili Meno, Indonesië van Debbie en Marjella - WaarBenJij.nu Overstappen midden op zee - Reisverslag uit Gili Meno, Indonesië van Debbie en Marjella - WaarBenJij.nu

Overstappen midden op zee

Door: Debbie en Marjella

Blijf op de hoogte en volg Debbie en Marjella

10 Oktober 2016 | Indonesië, Gili Meno

Oeter oeter oeter door Ubud op de scooter!
Eerst naar Monkey Forest ons laten bestelen, we kopen wat banaantjes en zijn binnen 2 seconden heel populair bij de aapjes die er rondlopen. Meteen springt er eentje bij Marjella naar boven en op de schouder eet hij heerlijk z'n net gewonnen banaan op.
Hij heeft ook nog een souvenirtje voor haar en laat een drol achter op d'r broek..

Monkey Forest bestaat uit meerdere tempels waar allemaal apen leven en rondlopen. Het ziet er allemaal prachtig uit alleen je kunt goed zien dat het erg toeristisch is geworden en mensen niet de regels over de omgang met de apen lezen.
Aan het einde kopen we nog wat banaantjes en dan is het de beurt aan Debbie! Ook zij is binnen 2 seconden erg populair en heeft al snel een aapje bij d'r zitten dat heerlijk z'n banaan opeet en ondertussen nog eentje met z'n pootje vasthoudt.

Dan gaan we snel door naar het olifanten park en na ongeveer 10km op de scooter komen we er aan. Het park lijkt op de map heel groot maar voor degene die er alleen mag rondlopen en de olifanten mag aanraken en voeren valt dat best wel tegen zo klein is het. Gelukkig maakt dat de ervaring niet minder! Eerst is het wat drukker maar al snel zijn we de enige toeristen die met een mandje voer staan, de verzorger laat ons leuke foto's maken en zorgt nog voor een hilarisch filmpje (te vinden op Facebook).

Na Ubud gaan we door naar Padangbai waar we een dag later zullen oversteken naar Gili Meno. Er zijn er twee populaire stranden Blue Lagoon Beach die erg tegenvalt en White Sand Beach, afgelegen, niet druk en erg mooi, heerlijk om een dagje te chillen!
Hier beginnen we ook met onze malaria pillen voor de volgende dag, gelukkig nog geen bijwerkingen.

Dan is het al zover! We gaan naar Gili Meno en volgens de man van de boot gaan we eerst naar Lombok dan naar Gili Air en dan midden op zee moeten we overstappen op de lokale boot om naar Gili Meno te gaan.

Zodra we bijna aankomen bij Gili Meno zien we de zee steeds blauwer worden en zelfs turquoise. Het kleine veerpontje wat vooruit getrokken wordt met een touw komt ons tegemoed en vlak voor het strand moeten we de laatste paar passen in zee maken voordat we werkelijk op het strand aankomen.

Het leven hier op Gili Meno is erg rustig, veel plekken hebben geen WiFi en het leven bestaat hier uit snorkelen, eten, zonnen, relaxen en eten en slapen.
Vandaag zijn we de helft van het eiland overgelopen in een half uurtje over het strand in de hete zon, morgen iets eerder eruit om hopelijk tussen de schildpadden te snorkelen!

Groetjes,
Debbie en Marjella

• 10 Oktober 2016 - 09:38

Dieuwke:

Haha ja dat filmpje is wel echt super grappig.
    Leuk om te lezen en te zien dat jullie genieten.
    Veel plezier bij de schildpadden!!

• 10 Oktober 2016 - 11:12

Karin:

geniet nog maar, hier is het koud.

• 10 Oktober 2016 - 15:19

Liesbeth:

Wat weer een leuk verslag Gelukkig is zo te lezen de overstap goed gegaan.
    Zijn daar ook van die leuke mannen ??????