Op naar Lombok - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Debbie en Marjella - WaarBenJij.nu Op naar Lombok - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Debbie en Marjella - WaarBenJij.nu

Op naar Lombok

Door: Debbie en Marjella

Blijf op de hoogte en volg Debbie en Marjella

15 Oktober 2016 | Indonesië, Senggigi

Op de laatste dag op Gili Meno hebben we een prachtige strandrit gemaakt op twee paarden. Het hele eiland ben je in drie kwartier rond..
'S middags met de lokale boot (scheelt kosten) naar Lombok, alleen word er natuurlijk niet bij verteld dat je bijna tot aan je kont in het water staat voor je überhaupt bij die boot in de buurt bent. Het scheelde telkens niet veel of je was kleddernat geweest van een golf die weer bijna over de rand kwam. Onder het mom van alles een keer proberen: Afgevinkt!

In Bangsal (de haven plaats) aangekomen stond er keurig een mannetje met de naam van Marjella te wachten op het strand en bracht ons naar de auto. Deze man wist alleen niet zo goed waar hij wezen moest dus hebben wij hem de weg maar gewezen. Ook geen probleem natuurlijk.

Bij de Homestay hebben we een scooter gehuurd en op de eerste avond kwamen we er meteen achter dat ie ons met een lege tank had weggestuurd.. Dus daar sta je dan langs de weg in het donker.. Maar gelukkig heb je dan altijd nog de kraampjes langs de weg met glazen potten met benzine!

De dag erna zijn we met dezelfde scooter op pad gegaan naar een waterval, uiteindelijk bleek de rit ernaartoe avontuurlijker dan de waterval. Aangezien we over allemaal met gaten gevulde landweggetjes en dwars door rijstvelden werden gestuurd. (Filmpje is op Facebook te vinden). Wat dan weer leuk is is dat je er op de terugweg achterkomt dat er ook een fatsoenlijke weg naartoe ging.. Oeps!
Al zwaaiend en lachend naar de lokale bevolking van de dorpjes ernaartoe hebben we het toch maar mooi gehaald.

Onderweg nog wat drinken gekocht en als je dan met je goede Nederlandse gedrag je blikje in een prullenbak wilt gooien dan wordt je heel raar aangekeken waarom je deze niet gewoon op de grond gooit!

Morgen worden we opgehaald voor de boot naar Bali en dan met de bus naar Denpasar onze eindbestemming.

Groetjes,
Debbie en Marjella

• 15 Oktober 2016 - 21:01

Karin.:

Wat een belevenis weer op de scooter.
    Geniet van de laatste dagen.

• 16 Oktober 2016 - 08:48

Dieuwke:

Scooter paard boot.. haha wat een leuk verslag.
    Dit was niet zielig voor de paarden Deb?

Veel pezier de laatste dagen!
    Xx