Op naar Bali! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Debbie en Marjella - WaarBenJij.nu Op naar Bali! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Debbie en Marjella - WaarBenJij.nu

Op naar Bali!

Door: Debbie en Marjella

Blijf op de hoogte en volg Debbie en Marjella

07 Oktober 2016 | Indonesië, Ubud

We waren gebleven bij de treinreis dus daar gaan we weer verder.
Van Yogyakarta - Surabaya en Surabaya - Banyuwangi. Vooral de laatste rit was heel bijzonder aangezien we in de laagste klasse zaten met allemaal gezinnen maar wel gaaf om een keer mee te maken.

Aangekomen in Banyuwangi rond 21.00 in de avond snel een slaapplek zoeken zodat we de volgende dag de Ferry naar Bali kunnen nemen.

De volgende ochtend werd meteen goed gestart want het zonnetje scheen volop en zo zou het de hele dag blijven! Door een taxi werden we afgezet bij de Ferry waar we makkelijk een kaartje konden kopen voor 6000 Roepia (15.000 is een euro).

Bijna op Bali aangekomen zagen we witte stranden en turquiose water, wat een uitzicht!
Snel met de bus (plaatselijke bus met houten plankjes zodat je niet naar buiten valt) naar Lovina naar een Homestay.
De Homestay lag heerlijk aan het strand en dan helaas geen wit strand maar wel een prachtig uitzicht op de zonsondergang.

Waar staat Lovina om bekend?! Jawel dolfijnen spotten en dat is wat we gaan doen!
Vol goede hoop dat we misschien op afstand wat dolfijnen zouden zien gingen we vroeg in de ochtend met een bootje op pad. Samen met een heleboel andere bootjes lagen we rond te varen opzoek naar dolfijnen en opeens een hele groep dolfijnen een stukje verder!

Elke keer al kwamen de dolfijnen boven gingen de bootjes er als een malle achteraan dus die van ons nam na een tijdje wat afstand en z'n geduld werd beloond... Tot tweemaal toe zwommen ze pal naast onze boot en zwommen ze met de boot mee, wauw wauw wauw!!

Weer aan wal gingen we snel verder met de bus naar Ubud, hier hebben we opeens heel veel mede toeristen wat wel even wennen is. Gisteravond hebben we een traditionele dans bijgewoond wat een hele bijzondere ervaring was!

En vandaag? Vandaag laten we ons bestelen door de aapjes in Monkey Forest, maar eerst een scooter huren om er te komen. En verder? Misschien wel zwemmen met de olifanten!

Groetjes
Debbie en Marjella

• 07 Oktober 2016 - 08:07

Liesbeth:

Wat weer een leuk verslag en vandaag misschien zwemmen met de olifanten Ik dacht even dat ik het verkeerd had gelezen maar daar kan dat natuurlijk.Heerlijk te lezen dat jullie zo genieten.Ga zo door.
    Groeten Liesbeth

• 07 Oktober 2016 - 08:11

Liesbeth:

Zie nu foto 3 zijn dat coctails? Wat ziet dat er heerlijk uit. Vraag het recept even Debbie om ze hier ook een keer te maken voor je moeder en mij.

• 07 Oktober 2016 - 08:42

Karin:

Veel plezier bij de aapjes.